dwarsfietsers.reismee.nl

Vertrek

Deze morgen stond onze chauffeur Paul (de witten voor de vrienden) om 5:00 aan mijn deur,...

Samen met Joeri, Kris en Toon (de Zottegemse deelnemers) naar het verzamelpunt waar we met een koffie kort konden kennismaken met de andere deelnemers,... dan de bus op richting Schiphol,...

3 x de hoofdptijs gewonnen op de luchthaven. Fouille, handbagage openen en mogen aanschuiven aan de douane, de auto poortjes weigerden Marijn pas,.....

Toch nog de tijd gevonden om een apero (Joeri wil een Heineken geen biertje noemen) te drinken en dan op naar gate F7.

Om 17:30 (plaatselijke tijd) zijn we geland te Lima. Zoals te verwachten een gans gedoe rond het transport van de fietsen, de vrachtwagen was er nog niet, die mannen zien geen probleem ( zeggen ze toch), ondertussen bellen ze bijna constant en let veel temperament,.... na een uurtje wachten was alles geladen en konden we vertrekken richting hotel ( in België reeds 1 uur in de nacht).

Na een biertje en een kleine snack in bed gezien we om half vijf moesten opstaan voor de vlucht naar Cuzco.

Van Lima niks gezien, ter vervanging genoten van de mooiste landing uit mijn vliegervaring. Eens de landing ingezet hebben we een half uur op geringe hoogte gevlogen over de poort van het Andes gebergte. Schitterend !

Cuzco is prachtig, meer hierover in het hoofdstuk Cuzco...