dwarsfietsers.reismee.nl

Salkantay trail

Op het programma vandaag stondeen etappe van de Salkantay trail.

De volledige trail is een manier om Machu Picchu te bereiken, gezien wij een dwars door Peru fietsen beperken we ons tot 1 etappe.

We vertrokken vanuit Salkantay hut op 3800 meter hoogte. Prachtige hut, basis comfort maar alles aanwezig en het enthousiasme van de gastvrouw maakt een verblijf onvergetelijk. Om vijf uur in de ochtend kregen we op de kamer een coca thee aangeboden. Daarna een ontbijt dat niemand aanwezig ooit zal vergeten, ooit al een mais/havermoutpap gedronken om zes in de morgen ?

Om half zeven begonnen we er aan, up to the col, col gelegen op 4630 meter boven de zeespiegel. Voor mij persoonlijk een hoogterecord, spijtig genoeg geen mooiste record. Het Andes gebergte is imposanter dan de Alpen, dat is duidelijk, allen wandel ik liever in onze Europese Alpen. Deze zijn puur natuur, niet verpest door honderden commerciële ezeltjes, geen commerciële standjes op 4000 meter hoogte, enz.... Om 9:15 waren we met 8 van de groep op de col, dan volgde een pijnlijk lange afdaling, gelukkig konden we deze afsluiten in een mega gezellig hostel alwaar we mochten klinken op de verjaardag van Toon (ga de leeftijd niet verklappen in dezeblog) en de helft van de groep (waaronder ondergetekende) de nacht mag doorbrengen in een tent,....

Morgen overgangsdag richting Macchu Picchu die we maandag bezoeken, tot later,.....

Bekijk zeker de imposante foto’s van deze trail !