dwarsfietsers.reismee.nl

Machu Picchu

Op zondagmorgen vertrokken we vanuit de Salkantay hostel met de fiets richting Aguas Calientes. (Onze uitvalsbasis om de Machu Picchu te bezoeken). Na 36 kilometer fietsen ruilden we de fiets voor de benenwagen en legden we de laatste 11 kilometer te voet af. Een wandeltocht langs een spoorlijn (Treinen van en naar Cusco ) vanaf het station Hidroelectrica. Een tocht door een imposante vallei, beetje saai gezien wandelen langsheen sporen niet direct idyllisch is,.... (haalbaar voor kinderen onder de twaalf, persoonlijk zie ik daar echter geen meerwaarde in,....-).

We overnachten in een mooi hotel gelegen op een steile helling... na alweer een zware en vermoeiende dag voelen de trappen naar de kamer aan alsof we op de zevende verdiepingslapen.....

Vandaag (maandag) bezoeken we de Machu Picchu.

Intussen zit het bezoek er op. Echt de moeite (alleen spijtig van de vele toeristen, maar daar heb ik evenveel schuld aan als de andere mensen-). Een waaw gevoel kwam spontaan op. Geniet van de foto’s en zet de Machu Picchu zeker op jullie Bucket list !