dwarsfietsers.reismee.nl

Fietsen in de Sacred Valley

Etappe 1 : Chincherro - Urubamba

De mini bussen brachten ons tot in het dorpje Chincherro gelegen op 3762 meter boven het zeeniveau.

We warmden op met een relatieve plate rit rond het plaatselijke meertje en konden zo de lokale nijverheid aanschouwen. Met de moutainbike kom je zeer dicht bij het dagelijkse leven van de plaatselijke bevolking. Na de lunch begonnen we aan het echte werk, een mooie maar vooral door de hoogte lastige klim langs een pareltje van een Inca ruïne Bracht ons op een col van 3908 meter hoogte. Na een mooi afdaling via een slingerende piste bereikten we ons hotel te Urubamba, gelegen op eenhoogte van 2870 meter.

In totaal reden we 42 kilometer, vooral de ijle lucht maakte deze relatief makkelijke rit superzwaar.

Vandaag (dinsdag 22 oktober 2019) rit 2 : van Chincherro (3762) naar Olantaytambo (2792).

52 zware kilometers “buiten piste” en langs single tracks. Onderweg bezochten we de historische site van Moray en de zoutwinning “Salmas de Maras”. We eindigden in Olantaytambo waar een prachtige Inca ruïne te bezichtigen is, we waren echter te laat zodat we enkel een vlugge foto mochten nemen van de bewaking,.... Morgen verplaatsing naar Accha. Daar bezoeken (en verblijven we) projecten van een partnerorganisatie van Broederlijk Delen.

Waarschijnlijk is er geen free wifi en zal deze blog pas vrijdagavond verder aangevuld worden,.....

Katrien

tof om jullie reisverhalen zo te kunnen volgen dag per dag! Mijn eerste werk ‘s morgens: dwars door Peru openen! ??

Dominique

Ik vlieg een beetje mee, zal indrukwekkend zijn wat jullie beleven, zien, ervaren....geniet van al het mooie! Alle vliegtuigen die emiliano ziet zijn op weg naar Peru... en het zijn er veel! Voor mij is het een avondactiviteit om het reisverhaal te lezen, wel leuk! Hou ons op de hoogte. Groetjes

Rita

Prachtig land, ik heb nog maar een paar foto's gezien en ben al verkocht …. Veel plezier aan de 4 zottegemse musketiers, zet jullie zintuigen op scherp en geniet van al het moois … yolo !

Elien

Klinkt schitterend wat jullie door meemaken. Wel lastige ritten, is zeker te begrijpen. Chapeau voor z'n allen om zo een tocht te beginnen.
Snuif de cultuur binnen en laat jullie ogen overdonderen. Ik ben benieuwd naar de verhalen.
Dikke kus aan papa