dwarsfietsers.reismee.nl

Cuzco

Vandaag op een halve dag Cuzco verkent. Mooie (en ook letterlijk een propere) historische stad (werelderfgoed).

Mooie gebouwen (gezellige pleinen, een kathedraal, vele kerken, mooie gebouwen en bovenal een prachtig centraal plein waar het wemelt van de activiteiten en waar Johan Verminnen de zon wil zien ondergaan....). Ze vragen wel overal inkom. Hierdoor bezochten we enkel het coricancha, een oud Inca heiligdom dat door de Spanjaarden leeggeroofd is en herbouwd tot een kerk.

Het centraal plein Plaza de Armasis echt de moeite. Een mengelmoes van mensen en activiteit. De trappen van de kathedraal vormen de tribune. Rond het plein staan gebouwen met balkon, een aantal zijn hippe horeca zaken en de balkons vormen een echte VIP- tribune voor de,zonsondergang. Joeri en ikzelf hebben canon de achterliggende tribune genoten van het spektakel.

Een andere aanrader in Cuzco is het culinaire. De lokale keuken is lekker. Eenvoudig en zeer betaalbaar.

Maandag is onze eerste fietsdag, meer info in het verhaal “fietsen in de sacredvalley”.

Gerda Magherman

Mooie foto's van Cusco!!
Toen wij vertrokken uit Cusco zagen we dit hotel aan een hoge rotswand!

Vele groetjes aan iedereen daar en geniet ervan,
Luc en Gerda